Prasības frizētavām
24. februāris, 2016 pl. 12:37,
Nav komentāru
Higiēnas prasības frizētavām, tostarp manikīra un pedikīra pakalpojumiem, nosaka Ministru kabineta 27.01.2009. noteikumi Nr. 71 "Noteikumi par higiēnas prasībām frizētavām".
Noteikumi Nr.71 nosaka prasības:
- telpām un iekārtojumam
- ūdensapgādei, kanalizācijai, apkurei, apgaismojumam, ventilācijai
- darba piederumu komplektiem
- dvieļu un salvešu lietošanas, savākšanas un mazgāšanas kārtību
- kā arī aizliegumus apkalpot klientus ar redzamām ādas, matu vai nagu slimību pazīmēm (ja klientam nav ārsta izziņas, kas apliecina, ka slimība nav lipīga) un sniegt friziera pakalpojumus klientiem, kuriem ir galvas utu apsēstība.
Prasības darba piederumu komplektiem:
Noteikumi Nr.71 nosaka, ka katrā pakalpojumu sniedzēja darba vietā ir vismaz divi veicamajam darbam atbilstoši piederumu komplekti, kuros ir vismaz ķemmes, sukas, grieznes, skuvekļi un matu ruļļi, kā arī tīru dvieļu un salvešu komplekti pietiekamā daudzumā. Lietotos darba piederumus pēc katra klienta apkalpošanas tīra, mazgā un dezinficē. Instrumentus, kas var radīt ādas bojājumus (manikīra, pedikīra piederumus) sterilizē.
Prasības klientu apkalpošanai lietotai veļai
Saskaņā ar Noteikumu Nr.71 prasībām katra klienta apkalpošanai lieto atsevišķu tīru dvieļu un salvešu komplektu vai vienreiz lietojamos dvieļus. Lietoto veļu savāc un glabā atsevišķā maisā vai aizvākojamā tvertnē. Veļu mazgā veļas mazgātavā vai frizētavā esošajā automātiskajā veļas mazgāšanas mašīnā. Tīro veļu glabā atsevišķi, īpaši šim nolūkam paredzētā vietā.
Šo noteikumu izpildi kontrolē Veselības inspekcija.
Personas, kuru darbības veids ir pakalpojumu sniegšana klientiem frizētavās, atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai pirms stāšanās darbā veic obligātās pirmreizējās veselības pārbaudes, bet turpmāk – periodiskās veselības pārbaudes. Sīkāk par obligātām veselības pārbaudēm skatīt šeit.